Eneseanalüüs

Kompetentsipõhise eneseanalüüsi vorm täiskasvanute koolitaja 6. taseme kutse esmataotlejale.

Kompetentsi lühikirjeldus

1. Valdab koolitusel käsitletavat valdkonda/teemat/ainet, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna- ja ainealase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikate ning õppekavast/koolitusprogrammist tulenevate nõuetega.

Olen lõpetanud Tartu Täiskasvanute Gümnaasiumis keskkooli. Keskkooli lõputööks kirjutasin Geelküünte paigalduse, hooldus ja disain kohta praktilisetöö. Mõistsin, et see on eriala mis mulle meeldib. Täiendasin oma teadmisi ja oskusi, läbides erinevaid kvalifikatsiooni ja täienduskoolitusi. Rakendasin õpitut teadmised töökohal praktikasse.

Oskuste suurenemise tõttu nägin võimalust arenguks koolitaja rolli astumisega. Eesmärgi täitsin Täiskasvanute koolitaja koolitusel, mille läbisin Leoski Koolitusel osaledes. Olen omandanud andragoogika põhiteadmised, et läbi viia baaskoolitusi ja täiendkoolitusi iluvaldkonnas. Osalen võistlustel erinevates kategooriates. Eesmärk on kutseeksami teostamine. Eesmärgiks on õppima asuda Tartu Ülikoolis kutseõpetaja erialale.

Iluvaldkonnaga olen liitunud alates 2012 aastast, kui läbisin oma esimese koolituse küünetehnikuna. Olen aastatega panustanud jätkusuutlikule õppele ning läbinud erinevaid täiend-ja kvalifikatsiooni koolitusi. Olen osalenud Eesti sisesel meistrivõistlusel ja läbinud Leoski Täiskasvanute koolitaja koolituse. Koostööd olen teinud töötukassaga ja juhendanud õpilasi oma töös küünetehnikuna. Koostöös VOKOG-a olen läbi viinud täiskasvanute tunde. Eelnimetatud kogemuseed on mulle täiskasvanute koolituse kogemuse ning Leoski koolituse teadmisi kinnistanud. Olen mõistnud oma kogemusele täiskasvanute koolitusega seoses, et iluvaldkond vajab Täiskasvanute koolitaja tasemega koolitajaid. Tuleneb turu soovist valida kompetentsust tõendava dokumendiga koolitajat. Ometi pole see nõutud aga on samas väga vajalik. Minu soov on olla üks kompetentsidega koolitaja ilumaailmas. Osaliselt vastan ülaltoodud nõuetele ja samas tunnen, et olen pädev oma teadmisi ja oskusi jagama, kasutades Leoski koolitustel saadud oskusi Andrakoogika kohta. Mõistan, kui oluline on selle hetke vajadus iluvaldkonnas.

2. Teab täiskasvanukoolituse põhiprintsiipe ja lähtub koolitusel täiskasvanud õppija eripäradest

Kavandan ja viin läbi iluvaldkonnas küünetehnikute koolitusi lähtuvalt sihtgrupi vajadustest. Olgu need baas või täiendkoolitused, kuid igat eelnevat koolitust, viin läbi küsitluse kas meili teel või ankeedi kaudu. Soovin teada mis on grupi ootused ja eeldused ning arvestan neid koolituse planeerimisel ja õppematerjali kokku panemisel. Olen arvestav osalejate vajaduste, kogemuse, vanuse ja eeldusega. Koolitust läbi viies, toetan grupi protsessi ja toetan isikliku arengut. Arvestan kindlasti täiskasvanud õppija eripära. Koolitustel lähtun täiskasvanud koolitaja põhiprintsiipidest. Valmistan ette õppe ja hindamismeetodid ning töötan välja erinevaid õppematerjalid. Iseseisvaks õppimiseks jagan koolitusel materjali, et osalejatel on võimalik hiljem kasutada materjali meelde tuletamiseks. Olen arvestav, et osalejatel on omad kogemused mis rikastavad ja teevad huvitavamaks ühise koolituse. Mõistan, et iga osaleja õpib omas tempos. Olen kohusetundlik, tähelepanelik ja toetav. Praktilist osa seletan erineva vaatenurga alt ja püüan mõista, kui palju õpilane on võimeline aru saama ning vastu võtma. Esimesel päeval tutvun õpilastega ja seletan õppekava ja õpiväljundid ning hindamise nõudeid.

3. Väärtustab täiskasvanud õppijat, järgib oma töös eetilisi norme (vt lisa 3 „Täiskasvanute koolitaja eetikakoodeks“) ja konfidentsiaalsusnõudeid, hoiab kutse mainet.

Olen lugenud täiskasvanute koolitaja kutse-eetika koodeksit. Oma koolitustel pean mina oluliseks andragoogika põhiprintsiipe: vastastikune austus, lugupidamine, professionaalsus ja õiglus. Väärtustan täiskasvanud õppija eripärasid, kuna kõigil on erinev õppimistempo. Olen arvamusel, et inimesed, kes ennast arendavad, on väga tublid. Oma töös olen suunatud täiskasvanute koolitus kutse eetikale, mida reguleerib TÄKS. Pean oluliseks eesmärkide seadmist õppija poolt ja usalduslikku keskkonda õppeklassis. Õpilastel on võimalik püstitada oma arengueesmärgid ja mina toetan neid selle saavutamisel. Koolitustel ei uuri mina isiklike andmeid ning toetan koolitusel osalejaid positiivses võtmes. Vajadusel juhin õppijaid. Kindlasti osalejatega suhtlen, kui võrdse partneriga ja olen avatud õppima uusi oskusi.

4. Järgib täiskasvanuõpet ja teisi valdkonna tegevusi reguleerivaid õigusakte.

Minule meeldib õppida. Ma naudin, kui saan oma oskusi suurendada nii praktikas kui ka teoorias. Janunen uute teadmiste järgi, mis tähendab, et ma olen aktiivne õppija. Olen osalenud aktiivselt meeskonnatöös VOKO-s. Jälgin kutseõppe riikliku õppekava. Selle alusel koostan oma koolituse sisu. Järgin Andrase kodulehekülge ning olen kursis kutsestandardi sisuga. Olen alati valmis osalema Andrase seminaridel kui ka konverentsidel. Sean eesmärke taseme tõstmiseks ja täidan kutsestandardist tulenevaid nõudeid.

5. Annab õppijatele tagasisidet kogu koolitusprotsessi vältel.

Toimuvate koolituste jooksul olen täiskasvanud õppijate suhtes väga tähelepanelik ja korrektne. Kindlasti pööran tähelepanu nende vajadustele ja annan tagasisidet kogu koolitusprotsessi jooksul. Annan endast parima, et teha kõike, et osalejad tunneksid rõõmu ja kasu oma tehtud töö üle. Olen suunav, kuidas õpitud oskused rakendada hilisemalt oma töös. Juhul kui ilmnevad raskused arusaamisel ülesannete osas siis selgitan välja missugune osa oli arusaamatu. Püüan leida lahenduse, kuidas seda parandada, et saavutada täpsemaid tulemusi. Täiskasvanud õppijatel on oluline ja tähtis toetav tagasiside, usk enesesse ja oma võimetesse.

6.Kasutab koolitustel korrektset läbiviimise keelt kõnes ja kirjas.

Oma töös kasutan korrektset keelt kõnes ja kirjas. Grupid on väikesed, kuna vajadus täpsuse ja korrektsuse järgi on suur seega pigem individuaalse lähenemisega. Selleks kujundan iga koolituse materjalid ümber lähtuvalt grupi vajadusest. Selle teostan koolitusel osalemise ankeedi kaudu. Mõtlen täpselt läbi, mida igal koolitusel vaja on, millist abimaterjali kasutada. Püüan olla hoolikas, et minu materjalid on selgesti arusaadavad, korrektsed ja vigadeta ning illustratiivsed materjalid on kvaliteetsed. Õppematerjal peab olema atraktiivne ja huvitekitav. Koolitustel osalejatel on võimalik saada õppematerjali erievate IKT vahentite kaudu (N:Powerpointi, Wordi dokument) , milles on vajalikud hilisemaks kasutuseks meelde tuletamisel. Kogu õppeprotsessi vältel kasutame õppematerjali mille olen koostanud oma valdkonnast tulenevat kutsestandartit (Küünetehnik tase 4) järgides. Eelistan oma töös kasutada erinevaid võimalusi internetis ja paberkandjal. Küünetehnikute koolitused on teoreetilised ja praktilised, enamus tähelepanu on praktilisel tegevusel.

7. Kasutab asjakohaseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) vahendeid õppeprotsessi ettevalmistamisel, läbiviimisel, hindamisel ja enesearengu toetamisel; oskab allikakriitiliselt veebipõhist infot otsida; teab digiõppe võimalusi ja oskab kasutada sobilikke meetodeid digiõppe läbiviimiseks täiskasvanute koolituses; oskab luua, kasutada ja jagada veebipõhiseid materjale.

Minule meeldib kasutada erinevaid IKT-vahendeid õppeprotsesside ettevalmistamisel (Esitlused, mõistekaardid). Koolituste läbiviimiseks otsin uusi vahendeid ja rakendan neid oma töö paremaks korraldamiseks. Kindlasti pean oluliseks veebipõhiseid materjale mida kasutades allikakriitiliselt ning viitan korrektselt .Kasutan Google pakutud erinevaid võimalusi õppematerjali loomiseks. Zoomei keskkonda kasutame e-õppe korras jooksvalt. Microsofti erinevad võimalused on arvestatavalt esikohal: PP-esitlus.

1. Õppeprotsessi ettevalmistamine

1.1 Selgitab eelnevalt välja ja analüüsib konkreetse õpperühma õpi- ja erivajadusi ning nendest lähtuvalt seab eesmärgid ja õpiväljundid ning planeerib koolituse sisu (vt lisa 2 „Kutsestandardis kasutatud terminid“).

Oma koolitustel selgitan välja osalejate teadmised registreerimise ankeedi kaudu. See annab minule teada mida osalejad koolitusel vajavad: Kas on vajadus praktiliste oskuste või teoreetiliste teadmiste järgi. Samas võivad olla mõlemad nii praktilised kui ka teoreetilised vajadused. Kindlasti pööran tähelepanu vanusele ja kogemustele mida on eelnevalt omandatud. Õpiväljundid on toodud välja õppekavas, mis annab osalejale ülevaate mida koolitusel soovitakse teadmiste osas saavutada. Tagasiside vorm on enese reflektsiooni jaoks ja teostada järgnevad koolitused muudetud kujul, kui see osutub vajalikuks.

1.2 Koostab koolitusprogrammi ja planeerib oma tegevuse, lähtudes õppekavast (selle olemasolul).

Koolitusprogrammi koostamisel arvestan eelnevalt osalejate täidetud ankeete. Kontrollin, et õppekava sisu vastaks Küünetehnikute kutsestandardile Tase 4  ning arvestan õppijate varasemate kogemustega. Kindlasti mõtlen läbi mida osalejad oskavad ning millele on rohkem vaja tähelepanu pöörata. Koostan õppekava arvestades Küünetehniku kutsestandardiga. Koostan koolituskava ja planeerin ajalised tegevused ning arvestan oslajete vajadusi. Päeva planeerin alustada hommikul ja akadeemiliste tundide vahel pean pausid. Kindlasti on ajakava jaotuses lõunapaus.

1.3 Valmistab ette konkreetse koolituse sisu ja valib meetodid, lähtudes koolitusprogrammis (õppekavas, selle olemasolul) koolitusprogrammis/õppekavas fikseeritud õpiväljunditest ja varasemast tagasisidest.

Õppekava järgi valin õppemeetodid ja arvestan osalejate varasemate kogemustega. Valmistan ette ja jagan õppematerjale. Koolituse jaoks valmistan ette ajakava ja jälgides õppekava sisu. Koostan ajakava teadmisega, et võib esineda muutusi ning olen valmis paindlikkusele. Jälgin osalejate ankeetide vahendusel tagasi tulnud informatsiooni oskuste /teadmiste osas. Osalejatega kohtudes enesetutvustus kasutades eneseanalüüsi kokkuvõtlikult, mille olen omale koostand (märksõnadena paberil). Jäämurdjatena kasutan grupi puhul kindlaid kokkuleppeid  ning peame reeglite osas läbirääkimisi. Loon usaldusväärse keskkonna ja rõhutan nelja seina reeglit. Alustame teooria läbiviimisega ja kohandan grupivestlusi ning arutleme koos grupiga vajaduspõhiseid küsimus.  Teooria kinnistamiseks kasutan mõiste kaarte mille olen koostanud vastava koolituse sisule.  Iga eelneva praktika algust teostame pisikese testi suulises vormis teooria kinnistamiseks.  Analüüsime koos õpilastega tulemusi. Leiame viise muutusteks, kui see ilmneb et on vajalik, koolituse käigus. Praktilise töö lõpus on minupoolne suuline vestlus osalejaga. Vestleme saavutuste üle individuaalses vestluses. Järgides hindamiskriteeriumit mis on õppekavas välja toodud suulise vestluse teel.

1.4 Koostab ja/või kohandab õppematerjale, lähtudes õppekavast või koolitusprogrammist, teema käsitlemise loogikast ning õppekeskkonna võimalustest. Viitab korrektselt allikatele, arvestades autoriõigusi.

Õppematerjalide koostamisel jälgin õppekava ja vajadusel kutsestandartit küünetehnik tase 4. Kindlasti jälgin koolituse vajaduspõhiseid muutusi vastavalt koolituse sisule. Arvestan materjali koostamisel kasutatud allikaid ning viiteid nende kasutamisele. Juhul kui kogutud info koolituse tarbeks või jagavate materjalidele on leitud teistest allikatest siis kindlasti teostan viited vastavalt autoriõiguse seadusele.

2. Õppeprotsessi läbiviimine

2.1 Selgitab õppijatele õppekavas (kui õppekava on olemas) seatud õppe eesmärke. Toetab õppijaid individuaalsete õpieesmärkide seadmisel, aidates siduda neid koolitusprogrammist tulenevate eesmärkidega.

Minu koolitusel viibivad üldjuhul täiskasvanud õppijad, kes on motiveeritud, kuna nad teavad mida soovivad õppida. Täiskasvanud õppijad peavad õpet oluliseks ning väärtuslikuks sellepärast nad sellel ka osalevad. Minu, kui koolitaja, eesmärk on koolitusel osalejate poolt välja selgitada õppijate vajadused ja ühendada need õppeprogrammiga. Osalejatega kohtudes, selgitan õppekava ja selle eesmärke ning  ajalist kulgemist, et osalejatel oleks võimalus oma aega planeerida. Minu jaoks on oluline, et koolitusel osalejad saavad aru õppekava sisust. Seame koos osalejatega eesmärke ühiselt ning kulgeme koolitusel seatud eesmärkide poole. Olen arvestav selle kulgemisel, et igal ühel on oma areng ja tempo. Kirjeldan erinevaid õppematerjali ja toon näiteid, kus ja kuidas nad saavad seda oma töös hilisemalt kasutada. Individuaalne tagasiside on minu panus osalejale, kuna see on oluline teadmine osalejate jaoks oma arengus.

2.2 Rakendab erinevaid võtteid õppimist toetava füüsilise, vaimse ja sotsiaalse keskkonna loomiseks.

Kõigil koolitustel olen arvestanud füüsilise, vaimse ja sotsiaalse keskkonna loomisele, kuna see on oluline õpingute edasises arengus. Koolituse alguses lepime kokku reeglid. Kasutan selleks neljaseina reeglit mis loob usaldusliku pinnase koostööks. Arutleme võrdväärselt koolitusel läbivaid teemasid dialoogi vormis. Luban osalejatele oma isiklikku arvamust ning võtan teadmiseks osaleja soovid vastava õppeprotsessi läbimisel. Kohtlen osalejaid võrdselt. Olen lugupidav teisiti mõtlejatega ning austan eripärasid. Koolitus ruum on varustatud õpilaste jaoks vastava inventariga koolitaja poolt. Loon grupisisesed arutelusid juhtides erineva õppemeetodi kaudu. Peamiselt kasutan Nõunsi printsiipe.

2.3 Viib läbi õppeprotsessi, vajaduse korral muudab õppe etappide järjestust ja töövorme, kaasates õppijaid ja arvestades õpperühma vajadusi.

Õpiprotsess on keeruline ja see algab juba küsitlusvormiga koolitusele registreerumisel. Olen valmis keskenduma ja aitan osalejatel koos koolitusele häälestuda. Olen aktiivne ja esitan küsimusi ja juhin oma osalejaid arutelule. Minu koolitus grupp on väiksem, mis tähendab seda, et olen alati valmis kohandama plaanitud tegevused ümber. Õpilaste seas võib olla vilunumaid osalejaid ja kiireid õppijaid seega pean arvestama õppeprotsessidel osalejate õppimisvõimest ja kohandama muutused  jooksvalt sisu ümber muutmiseks. See tähendab, et praktiline osa on kiiremini osalejale hoomatav, kuna omab kogemust varasemalt või hoopis teooria osa on kiirem, kuna omab kogemust varasemalt õpitu baasil sel juhul saan kasutada õpilase teavet grupi siseseks aruteluks. Saame kaasata võrdväärset suhtumist omavahel seega olen valmis leidma lahendusi, mis tagaks õppija individuaalse tagasiside õppijale. Olen valmis aitama kui on mahajääjaid. Minu jaoks on oluline, et kõik õpiväljundid saavad täidetud ning peamine on rahulolu ja rõõm õpilase poolt, kui ta oma eesmärgid saavutab. Positiivne tagasiside on alati minu poolt panus oma õpilaste arengusse.

2.4 Märkab ja tunneb ära grupi arengus toimuvaid muutusi, reageerib olukorrale õpiprotsessi toetaval viisil.

Olen iluvaldkonna koolitaja ja seega on minu koolitus grupid mahult väiksemad. Iga osaleja on eriline ja oma taust süsteemiga ning jälgin, et osalejad on koostöövalmis ja tööprotsessis. Olen ennast iga grupi jaoks häälestanud ja annan endast parima, et see koostööle saada seega pean oluliseks kõiki grupitöö kujunemis faase, kuna need on loomulikud kulgevad protsessid. Kujunemisfaasis esmane kohtumine, eesmärkide tutvustamine. Konfliktifaasis tutvume ja loome usalduslike sidemeid (nelja seina reegel), ühtekuuluvus faasis oleme suunatud koostöö alustamisel ja koostöö faasis teostame tööd ning oleme suunatud lõpptulemusele. Olen märkav grupi vajaduste osas ning toetan neid. Konfliktifaasis  juhin tähelepanu kõigi osalejate võrdsusele ning neil kõigil on oma positiivne roll grupis. Ebameeldiv käitumine pole lubatud. Koolitusel osaleja on eelnevalt teadlik, et nende arvamus on minule oluline. Ma olen õppimisfaasis samamoodi nagu minu osalejad. Õpin oma osalejatega koos. Tunnen huvi nende saavutuste ja tulemuste üle. Osalejad saavad individuaalse tagasiside. Vajadusel olen valmis otsima lahendusi, olenevalt olukorrast, et saavutada paremaid tulemusi õppeprotsessi läbimiseks.

3. Õppeprotsessi analüüs ja hindamine

3.1 Kogub õppijatelt arvamusi õppeprotsessi kohta, valides sobivad meetodid.

Ma olen huvitatud igast tagasisidest mida osalejad jagavad. Minu koolitustel on tagasiside koostatud kas arutlevas vormis, täites paberkandjal küsimustiku või edastatakse tagasiside meili teel. Igal koolitusel on see erinev aga kasutan neid võimalusi mida pean oma meelset oluliseks. Oluline on tagasiside eneseanalüüsi jaoks ja kui tekib vajadus saan muutused kohandada jooksvalt. Kindlasti saan kasutada just tagasiside vormi muutuste elluviimiseks.

3.2 Valib sobivad hindamismeetodid ja lähtudes kavandatud eesmärkidest, analüüsib õppeprotsessi.

Hindamiskriteeriumid ja eesmärke seletan koolituse alguses. Õppeprotsessi käigus jälgin töö teostust ja jagan toetavat positiivset tagasisidet. Minu positiivne tagasiside on oluline, kuna see tekitab heaolutunnet ja kinnitab õpilasele, et ta on kindel oma eesmärkides. Juhul kui ilmneb, et ei ole veel nii hästi siis olen valmis ümber selgitama, kuidas saab sinna jõuda. Jätkuv raskuste ilmnemisel ülesande täitmisel olen valmis veel seletama ja toon näiteid. Oluline on, et raskus saab ületatud, kuigi ajakulu on suurem siis lõpp tulemus peab olema emotsioonidega seotud väärtus. “Wow efekt”, et ta sai selle sooritatud ning osaleja tunneb rõõmu, et ta ületas raskused ja sai hakkama. Sellest sõltub koolituse tagasiside ning hiljem on see avalik hea reklaam. Mis toob kaasa kliendi kasvu. Sooritatud teooria testide baasil teostame suulise vestluse individuaalselt  ning arutleme praktilise töö tulemust iseseisvalt koolituse viimasel päeval. Võttes kindlasti õppekavas oleva hindamismeetodid ja kriteeriumi arvesse. Analüüsime koos õpilase tema võimalused läbi ja vajadusel jagan soovitusi.

3.3 Valib sobivad hindamismeetodid ja hindab õpiväljundeid.

Positiivselt lõppev koolitus on parim tagasiside sellele, kui õppija sai uusi teadmis, rahuldas oma vajadused enesearengus ja on alati valmis edasi õppima. Osalejatega õppimine eeldab alati neid kaasata hindamise protsessi, kuna see viib arenguni. See on efektiivsuse ja jätkusuutlik tegevus ning oluline. Kasutan sellist tegevust oma igapäevatöös koolitajana. Ma aitan kindlasti välja selgitada oma õpilaste arengu taseme ja juhul, kui näen, et neid on veel vaja suunata siis ma seda ka teen. Jagan soovitusi ja samme edasise arengu osas. Hindan grupi tegevust ja dünaamikat. Palun neil ennast hinnata ja võtan seda arvesse mida pean muutma, kui selleks tekib vajadus. Sisaldab suulist vestlust ja tagasisidet õpitulemuste saavutuste osas.

3.4 Teavitab seotud isikuid õppe tulemustest, kasutades kokkulepitud meetodit ja tuginedes faktidele.

Koolitajana annan kogu informatsiooni koolituse läbimiseks. Annan teada õpitulemustest ja olen abivalmis, et aidata kaasa edukale tegevusele: Juhul kui tulemused on positiivsed ergutab see edasi õppima, kui aga negatiivsed siis õpivõime väheneb ja kaob motivatsioon õppida. Enne ülesande andmist ma selgitan põhjalikult kuidas peab midagi tegema ja millal. Lepime kokku, millal küsimusi esitada ja kuidas saan abiks olla. Kõigil on võimalik oma tööd võrrelda ja analüüsida ning mõista oma tegutsemist antud soovituste järgi. Vajadusel toon näiteid. Suulisel vestluses jagan teostatud tegevuse kokkuvõtted  ja missugused on edusammud. Olen hindamises mitte eristav ja pean meeles, et on nõrgad ja tugevad kohad, kuid keskendun tugevustele  rohkem. Koolitusel hindan tulemusi kahes etapis. Esimene osa on teooria testi abil ja teine osa praktilise töö tulemus. Teooria peab olema läbitud 75% ulatuses, mida teostatakse testi abil ja teine osa on praktilise töö hindamine visuaalselt. Hindamismeetot on suuline kokkuvõtte praktilise töö teostamisel. Töö peab olema puhtalt sooritatud vähemalt 8 sõrmel. Test peab olema läbitud 75% ulatuses. Juhul kui tulemused on halvad siis mainin osalejale, et mul on kahju, et minu soovitused on jäänud märkamata/ tahaplaanile. Tagasisides olen konkreetne ja annan mõista kuidas saab ennast võimalusel parandada.

4. Tegelemine arendus-, loome- ja teadustööga

4.1 Osaleb aktiivselt täiskasvanute koolitajate võrgustikes ja koolitajate kogukonna tegevustes, avaldades arvamust ja tehes ettepanekuid täiskasvanuõppe valdkonnas.

Koostöö teiste koolitajatega loob alati parimaid tulemusi. Olen osalemas Täiskasvanute koolitajate klubis millega liitusin alates jaanuaris. Olen valmis oma panust andma ja järgima professionaalseid nõuandeid teiste valdkonna esindajate kaudu. Klubiga liituda on minu eesmärkidel oluline, kuna soovin rikastada oma teadmisi ja osaleda erinevates projektides.

5. Professionaalne enesearendamine

5.1 Analüüsib ja hindab oma tegevust õppeprotsessis, toob välja enda tugevused ja arenguvajadused.

Iga koolitus on uus kogemus, mis toob palju rõõmu. Koolitaja/õpetaja peab olema pädev ja kompetentne oma erialal ning see tuleb ainult kogemuse/õppimise teel. Koolituste alguses uurin osalejate tausta. Vahest tunnen, et pean ise midagi juurde õppima või lugema. Inimestega tutvudes uurin nende vajadusi ja ootusi koolituse osas. See aitab muuta õppeprotsessi paremaks ja valida õppematerjali. Minu tugevus on sotsiaalne oskus ja järjepidevus enesearengus. Minu nõrk külg kaldub perfektsionismi poole, kuna soovin alati muuta sisu paremaks ja leida viise, kuidas muuta koolitusi atraktiivsemaks. Koolituste lõppedes uurin mis oli hästi mis vajaks muutmist. Kohandan ennast vastavalt iga grupi jaoks eraldi ning materjalid samamoodi. Koolitusel tagasiside vormina tulnud infot, käsitlen mina põhjalikult enese arenguks. Arvestan osalejate panusega anda tagasisidet koolitajale. Minu suuremaid tugevusi on järjepidevus mis loob arengu osas edasi liikumiseks kindla tee teostuseni. Iluvaldkonna koolituste osas on see tohutult vajalik osa, kuna muutused ilmnevad kiiresti  ja sellega peab kohanema ning kaasas käima. Oskuste arendamine loob uusi võimalusi õpilastele. Osalen aktiivselt täiendkoolitustel ja panustan enesearengusse oma erialal koolitajana kui ka küünetehnikuna.

5.2 Hindab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset seisundit, võtab kasutusele abinõud tasakaalu saavutamiseks ja säilitamiseks.

Minule meeldib kui ma olen füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt tasakaalus. Oma heaolu eest hoolitsedes, käin aegajalt trumme mängimas, kus ma oma head tuju saan tõsta ning lihas pingeid maandada. Armastan SPA-des käia ja nautida perega kvaliteetaega. Vahel käin ka jooksmas mis hoiab mind aktiivsena füüsiliselt vormis. Meeldib väga jalutada. Värske õhk ja loodus mõjuvad hästi, kuna saan oma mõtteid puhastada.  

5.3 Hoiab end kursis uuemate suundadega täiskasvanukoolituse valdkonnas. Käsitleb ennast õppijana, vastutab enda arengu eest.

Püüan hoida ennast kursis koolitajate valdkonnaga. Eelistan uurida erinevatest infoallikatest infot koolituste kohta.  Minu jaoks on olulised enesearengu raamatud ja püüan jooksvalt internetist lugeda erinevaid artikleid nii koolituste kui ka enesearengu kohta.  Pean oluliseks hoida ennast kursis ANDRASE kodulehel oleva infoga, milles on erinevad loengud ja seminarid millest on võimalik osa võtta. Olen liitunud koolitajate klubiga ja püüan selles osas olla edaspidi aktiivne. Klubi korraldab kokkusaamisi  kord kuus ja igal võimalikul kogunemisel püüan olla kohal. Vabal ajal loen erinevaid õpetlike raamatuid. Olen alati valmis ümberõppeks ja kasutan uusi teadmisi oma töös. Kindlasti olen edasipüüdlik oma arengus, kuna õppida on veel palju. Olen arvamusel, et inimene õpib kogu elu ja nii palju kui ta suudab/tahab õppida. Õppimine on võrdne arenguga sammudega edu poole. Hetkel uurin palju zoom keskkonna kohta, kuna osaliselt on vaja ka e-õppes asju teosta ning koolitusi planeerida seega on see minu jaoks oluline info, mis vajab jätkusuutliku täiendust. Minu jaoks on oluline väärtus olla koolitaja, kuid eelistan ka olla õppija.